نمازعشق »

هرروز نمازخواندن تکرار نیست

نوشته شده توسطكريمي نژاد مينابي 9ام آذر, 1396

آیا میدانیدهرروزنمازخواندن تکرار نیست؟

نماز یادخداست،انسان همیشه ودر همه حال باید یاد خدا باشد وبهترین حالت وروش برای یادخدانماز است همان گونه که خداوند به حضرت موسی خطاب میکند :(اقم صلاه لذکری) نماز را به

پادار تا بیادم باشی.

نماز خواندن هرروزمثل نفس کشیدن هر روز وهرساعت وهر لحظه است،آیااز نفس کشیدن خسته میشویم که از نماز خواندن خسته شویم؟اگر یک لحظه نفس نکشیم خواهیم مرد واگرنماز هم نخوانیم مثل مرده هستیم اما به نوع متحرک که فقط جسدرا حمل  ونقل میکنیم.

آیا شکر نعمت لازم نیست ؟وهرنعمتی شکری ندارد؟ چگونه میتوانیم بگوییم هرروز پنج بار نماز خواندن تکرار است در صورتی که این همه نعمت خداوند به ما ارزانی داشته ونعمتهای فراوانی بی حساب به ما بخشیده ، اگر ما بتوانیم به عنوان اینکه ما را انسان خلق کرده تمام عمر را داءم در نماز باشیم هنوز هم شکر او را بجا نیاورده ایم تا چه رسد به دیگر نعمتها!

ودیگر اینکه :پیامبر اکرم(ص) به اصحاب فرمودند:فرض کنید در برابر خانه شما نهری روان باشد اگرهر روز پنج بار در آن تن خود را شست وشو دهید، آیا به تن شما هیچ آلودگی می ماند؟اصحاب عرض کردند :نه!ایشان فرمودند :نماز های پنج گانه هم همین اثر رادارد با پنج بار درروز خداوند لغزش ها را از آدمی میزداید واو را پاکیزه میکند.

 

نوشته شده از کتاب: چرابعضی ها نماز نمی خوانند ؟،حسن خرسندی ،قم معصومین(ع) 1389،ص 245.


فرم در حال بارگذاری ...